Екотренди в упаковці
Содержание:
Вступ
Екоупаковка на сьогодні — один із трендів у сфері пакувальних рішень. Покупців продукції стає все більше, і перед компаніями постає завдання зберегти баланс між ефективним пакувальним матеріалом та екологічністю для зменшення шкоди довкіллю. Це свідоме рішення для бізнесу, яке дозволяє скоротити витрати та при цьому раціонально утилізувати відходи. У хід ідуть інновації із застосуванням інтелектуальних програм для задоволення потреб багатьох сфер діяльності.
Сучасні високотехнологічні машини допомагають максимально ефективно використовувати ресурси компаній для отримання гарантованого та оптимального результату.
Екологічна упаковка є факультативною для брендів по всьому світу і фактично є обов’язковою в багатьох розвинених країнах. Оскільки це стає ключовим пріоритетом для виробництв, з’являються нові тенденції, які стимулюють ринок до розвитку. Турбота про нашу планету — це не лише питання усвідомлення та ставлення, а й план роботи компаній, які все більше беруть на себе відповідальність за довкілля. Це далеко не тенденція, а вже реальність для підприємств, які оптимізують свої процеси, обладнання та витратні матеріали для стійкішого виробництва. Екологічно свідомі стратегії допомагають усьому світу працювати у напрямі кращого майбутнього.
Зараз розвиток пакувальної галузі зумовлений двома мегатенденціями: зростанням населення планети та розширенням середнього класу. Прогнозується, що до 2040 року населення світу досягне 9,2 мільярди людей порівняно із сьогоднішніми 7,5 мільярдами. Тим часом, згідно з прогнозами, світовий середній клас зросте на 66 % з 3 мільярдів до більш ніж 5 мільярдів у наступні десять років, а люди житимуть довше, здоровішим та кращим життям. Підвищення рівня життя призведе до розширення платоспроможності та можливості більше купувати різних продуктів (автомобілей, електроніки тощо). Ці мегатенденції призведуть до передбачуваного зростання світового попиту на хімічні речовини майже на 45 % лише у наступному десятилітті, чи приблизно 4 % на рік. Прогнозується, що кількість поліетиленових пакувальних матеріалів значно зросте, особливо в Азії.
Головна дилема виробників – це занепокоєння щодо економічності та безпеки своїх продуктів під час транспортування. Чи сучасні інноваційні екологічні рішення можуть забезпечити оптимальну стійкість вантажів і при цьому скоротити відходи?
Паперова упаковка
Цей вид пакувального матеріалу як варіант для майбутньої заміни поліетилену в харчовій сфері в Україні. Збереження продуктів – основна мета упаковки. Сучасні технології дозволяють виготовляти спеціальну плівку з паперу, причому вона навіть має властивості розтягуватися. Обмотати таким матеріалом палету можна як вручну, так і за допомогою автоматизованих палетайзерів.
Mondi одні з першопрохідників у галузі виробництва паперового стретчу. Вони пропонують екологічні паперові та пакувальні рішення для багатьох галузей виробництва. Паперовий стретч для палет нового сорту — один із їхніх інноваційних продуктів. Він може розтягуватися та протистояти проколу, підходить для роботи на автоматичному обладнанні та відповідає стандартам EUMOS.
Також ринок активно пропонує комбіновані варіанти паперової та поліетиленової упаковки, спеціальні картонні варіації та пакування у паперові мішки. Варіантів для бізнесу багато, і виробники автоматичних машин підлаштовуються під цей екотренд, стрімко розробляючи все більше моделей та пристроїв для автоматизації пакувальних процесів.
Переваги паперової упаковки:
- натуральний продукт;
- не шкодить довкіллю;
- легко утилізується;
- підлягає вторинній переробці;
- економна;
- просте виробництво;
- підходить для роботи на автоматичному обладнанні та для поліграфічної обробки.
Пакувальні вироби з паперу користуються величезним попитом серед покупців, а сучасні технології дозволяють виготовляти продукти міцні і навіть такі, що розтягуються та захищають продукцію.
У разі використання крафт-паперу з екологічно-чистих компонентів виробництво отримує естетично привабливу та рівну упаковку з високими показниками міцності та повітропроникності. Серед недоліків виокремлюють її жорсткість та нестійкість до вологи. При цьому вона має високий попит у харчовій промисловості.
Manunature
Разом з Manunature у 2020 році Манупакеджинг випустили три нові продукти, які покликані сприяти захисту довкілля за допомогою різних підходів.
Manunature BB є співекструдованою стретч-плівкою з поліетилену. П’ятдесят відсотків матеріалу ґрунтується на відновлюваній сировині з промислових побічних продуктів. Плівка призначена для зовнішнього пакування товарів на піддонах з урахуванням безпеки навантаження під час транспортування. Походження відновлюваної сировини та стійкий ланцюжок поставок забезпечуються концепцією балансу маси.
Manunature BD є коекструдованою стретч-плівкою з поліетилену, призначеною для зовнішнього пакування товарів на піддонах з урахуванням безпеки навантаження під час транспортування. Плівка на 100 % придатна для вторинної переробки та забезпечує додаткову перевагу у вигляді безпечного біорозкладання протягом двох років після закінчення терміну використання, якщо плівка випадково потрапила в довкілля. На відміну від плівки, що оксорозкладається, у ній не утворюється мікропластик.
Manunature RR є коекструдованою стретч-плівкою з поліетилену, призначеною для зовнішнього пакування товарів на піддонах з урахуванням безпеки навантаження під час транспортування. Цей продукт містить від 30 % до 60 % регрануляту із перероблених пластикових відходів (вторинна переробка), що сприяє економіці замкнутого циклу.
У 2021 році компанія доклала багато зусиль для подальшого розвитку цих продуктів і вже змогла переконати численних клієнтів у їхніх якісних та екологічних перевагах.
Повністю придатна для вторинної переробки поліетиленова коекструдована стретч-плівка від Манупакеджинг. Manunature BD ATX здатна безпечно біорозкладатися протягом двох років після закінчення терміну використання при випадковому потраплянні на землю. Розроблена з використанням адитивної технології для безпечного біорозкладання без мікропластику. Це один із напрямів компанії для зменшення шкоди довкіллю та водночас підтримки високого рівня якості матеріалу.
Високоякісна поліетиленова стретч-плівка з чудовими характеристиками на основі специфікації плівки ATX товщиною 17 мікронів із терміном служби матеріалу 12 місяців.
Біомаса + вода + CO2 = жодного мікропластику
Переваги та особливості плівки:
- Плівка з LLDPE, що на 100 % переробляється, для надзвичайно вимогливих застосувань із пакувальними машинами.
- Її можна використовувати для пакування будь-якого виду продукції. Особливо рекомендується для гострих країв та важких вантажів.
- Чудова стійкість вантажу для кращого захисту піддонів неправильної форми або піддонів із гострими виступами.
- Відмінна механічна міцність та стійкість до розриву.
- Рейтинг проколів: ★★★
- Висока чіткість та швидкість обмотування
- Відмінні можливості для заощадження.
- Значно знижує вплив на довкілля.
- Схвалено для контакту з харчовими продуктами.
- Стандартні та індивідуальні розміри.
Стійкий розвиток є центральним компонентом корпоративної стратегії компанії Манупакеджинг. Відповідальність за економічні, екологічні та соціальні дії, прагнення робити ефективний внесок у збереження ресурсів та захист довкілля — головні пріоритети. Як переробник пластмас компанія несе особливу відповідальність за поводження з ресурсами та відходами. Прийнявши цей виклик та постійно працюючи над покращенням екологічних та енергетичних показників, Манупакеджинг сертифіковано відповідно до DIN EN ISO 14001 та DIN EN 50001 з 2012 року.
Ключові цифри:
- 100 % пластикових відходів, пов’язаних із виробництвом стретч-плівки, переробляється всередині компанії. Це дозволяє економити ресурси і постійно контролювати якість матеріалів, що переробляються;
- 99,6 % відходів компанії в 2021 році були нешкідливими і безпосередньо не загрожували довкіллю;
- 89,2 % відходів підприємства (крім уже перероблених усередині) підлягають вторинній переробці. Це папір та картон, пластикові та деревні відходи.
У 2022 році Манупакеджинг інвестує більше в землю, яка буде середовищем проживання для флори та фауни, а також сховищем CO2. Захист клімату та зменшення вуглецевого сліду є на сьогодні однією з пріоритетних цілей.
Природна пристрасть до захисту продукції — девіз Манупакеджинг, який полягає в безпечній екоупаковці.
В Україні це один із лідерів у пакувальній індустрії із впровадження екотехнологій для безпечного та нешкідливого пакування. Для професійної консультації та безкоштовного тестування плівки можна зв’язатися з представниками компанії. Водночас асортимент та можливості Манупакеджинг досить широкі та охоплюють більшість сфер діяльності.
Аналіз полімерних відходів України. Перспективи переробки та переваги використання тонких плівок
Українські компанії з переробки поліетилену активно займаються закупівлею відходів як усередині країни, так і купують їх в інших країн. Це зумовлено зростанням попиту на вторинні продукти та вигодою під час переробки первинних продуктів.
Структура полімерних відходів за даними Державної служби статистики України за 2017 рік:
- Поліетилен 37 %
- ПЕТ 20 %
- Папір ламінований 17 %
- ПВХ 14 %
- Поліпропілен 10 %
- Полістирол 8 %
З 2022 року в Україні прийнято Закон № 9507 про зменшення споживання поліетиленових пакетів. Маркети перейшли на надтонкі біорозкладні та паперові упаковки. Це підштовхнуло багатьох виробників активніше дбати про довкілля та використовувати більш сучасні та безпечні методи пакування. Такі заходи допомагають значно скоротити кількість відходів із пластику.
Використовуючи високоякісні тонкі стретч-плівки MSF EVO товщиною 8 мікрон від Манупакеджинг Україна, підприємства отримують гарантовану безпеку при перевезеннях, економію матеріалу і водночас значно зменшують кількість відходів. Сучасні тонкі стретч-плівки успішно набирають популярність останні 10 років і не поступаються якістю звичним стандартним аналогам. Вони міцні на розрив і прокол, мають посилені краї, виготовлені з інноваційних та безпечних компонентів, чудово справляються навіть із важкими, нестандартними вантажами з гострими краями.
Тенденція переходу на тонкі стретч-плівки продовжує набирати обертів, і виробники сировини активно впроваджують нові технології, які дозволяють виробляти тонкі плівки, які підходять для ручного та машинного обмотування більшості видів вантажів.
Економічний зиск застосування такого рішення можна побачити на прикладі з відомою українською компанією з виробництва мінеральної та солодкої води. Щодня виробництво упаковувало близько 50 палет машинною стретч-плівкою завтовшки 17 мкм, використовуючи 25 обертів на одну палету. Витрата стретч-плівки 17 мкм становила близько 809 грамів на одну палету. Після оптимізації та зміни налаштувань обладнання компанія перейшла на машинну стретч-плівку MSF EVO завтовшки 8 мікрон. У результаті при обмотці використовується 16 оборотів з витратою стретч-плівки MSF EVO 8 мкм 219 грамів і збереженням сили утримання вантажу на колишньому рівні. Підприємство суттєво заощадило витрати та зменшило кількість плівки, що використовується. Водночас вартість упаковки однієї палети зменшилась із 49,40 грн до 19,97 грн. Завдяки зменшенню кількості необхідних обертів скоротився час на обмотування одного піддону з водою. Раніше з одного кілограма стретч-плівки компанія могла запакувати дві палети з продукцією, тепер зі стретч-плівкою MSF EVO 8 мкм це 5 палет. За рік виробник заощадив 529 776 грн на упаковці.
Таких прикладів багато, і виробники розуміють, що завдяки сучасному обладнанню та матеріалу можна значно успішніше та продуктивніше працювати, дбаючи про екологію.